Perfumy – jakie wybrać?

Zazwyczaj luksusowe perfumy są wyjątkowo drogie, ponieważ ich składniki są rzadkie, a nie tylko dlatego, że branding jest tak szykowny. Wiele z tych zapachów jest wytwarzanych z wyśmienitych olejków pozyskiwanych z delikatnych płatków kwiatów lub korzeni drzew, a nawet piżma z samców jelenia. Z drugiej strony tańsze perfumy zawierają zwykle składniki, które są bardziej powszechne i łatwiejsze do zdobycia, lub syntetyczne chemikalia wytworzone w laboratorium. Oto najważniejsze informacje na temat tego, dlaczego perfumy są tak drogie.

Rzadkie składniki:
Składniki są najważniejszą rzeczą, która podnosi koszt perfum. Niektóre zawierają rzadkie płatki kwiatów lub esencje niezwykłych korzeni; pomyśl o tuberozie i jaśminie. Niedobór składnika – powiedzmy tego, który kwitnie tylko przez jeden miesiąc w roku – może zwiększyć jego wartość. Na przykład zapach oznaczony w 1930 r. jako „najdroższe perfumy świata” Jean Patou Joy był tak ekskluzywny, że do wyprodukowania jednej butelki potrzeba 10 600 kwiatów jaśminu i 28 tuzinów róż May. Niektóre ze składników, które są najbardziej cenione w przemyśle perfumeryjnym, obejmują:

Jasmine: potrzeba około 240 000 ręcznie zebranych kwiatów jaśminu, aby uzyskać jedną uncję olejku eterycznego.

Bułgarska róża: Te róże są ręcznie zbierane każdego maja z doliny w Bułgarii, gdzie były uprawiane od wieków.

Oud: Ten olej jest destylowany z twardzieli drewna agarowego, który został zainfekowany pewnym rodzajem pleśni.

Ambergris: To woskowa substancja pochodząca z jelit kaszalotów.

Orris: Uważany za jeden z najrzadszych składników perfum, pochodzi od korzenia tęczówki. Czasami luksusowe zapachy mogą również zawierać syntetyczne składniki, których wytwarzanie jest trudne lub kosztowne. Marketing za milion dolarów Niektóre firmy wydają miliony na marketing swoich perfum. Wyszaleć na rzeczników gwiazd z listy A i ekstrawaganckich kampanii reklamowych. Niektóre marki sprzedają perfumy podobne do dzieł sztuki lub bardzo dobrych win, tworząc tyle butelek do sprzedania. Ta ekskluzywność generuje szum, a nabywcy o wyrafinowanym smaku wydają się bardziej niż skłonni zapłacić cenę – być może za przechwalanie się prawami, które wynikają z posiadania pożądanej butelki czegoś tak wyjątkowego.