Perfumy Warszawa

W historii współczesnej Warszawy nie było tradycji używania zapachów jakimi są perfumy Warszawa jako niezbędnego elementu codziennej rutyny. Reprezentacja perfum w mediach była również rzadkością. Klasyki ze srebrnego ekranu opisujące ważność zapachu we współczesnej kulturze, takie jak film Ala Pacino z 1992 r. o tytule „Zapach kobiety” oraz thriller Toma Tykwera o tytule „Pachnidło” zostały zaprezentowane warszawskiej publiczności dopiero po 1999 roku. Tak więc dla warszawskiego średniego i starszego pokolenia pojęcie jakim są perfumy Warszawa jest raczej zachodnie, elitarne i niezbyt przystępne. Według lokalnego instytutu badawczego w Polsce konsumenci stanowili tylko 2 procent światowego rynku perfum w 2017 r. Chociaż 2 procent udział w rynku może wydawać się ponury w porównaniu z silnym popytem polskim wykazywanym w innych kategoriach konsumentów, w rzeczywistości wskazuje to na segment o ogromnym niewykorzystanym potencjale. Najnowszy raport pokazuje, że od 2012 do 2017 roku polski rynek perfum rośnie o ponad 17 procent rocznie – wskaźnik znacznie wyższy niż w przypadku innych kategorii w sektorze kosmetycznym. Raport prognozuje również, że wielkość sprzedaży polskiego przemysłu perfumeryjnego znacznie wzrośnie, wliczając w to perfumy Warszawa, które zakupić można w Perfumerii Quality.